SEO & Contentmarketing in Leuven
Wat is SEO? En waarom is het belangrijk?
Welkom! Fijn dat je hier bent!
Als je nog niet goed weet wat SEO is en waarom het belangrijk is, dan ben je hier aan het juiste adres! Met SEO en Contentmarketing zorg je ervoor dat je beter gevonden kan worden in Leuven en omstreken. Want als iemand je zoekt in Heverlee, Kessel-Lo, Herent, Vlaams-Brabant en Leuven zelf, dan wil je natuurlijk ook goed gevonden worden in Google!
Weet je wat SEO is? Super, dan kan je meteen een afspraak maken?
Welkom! Fijn dat je hier bent!
Als je nog niet goed weet wat SEO is en waarom het belangrijk is, dan ben je hier aan het juiste adres! Met SEO en Contentmarketing zorg je ervoor dat je beter gevonden kan worden in Leuven en omstreken. Want als iemand je zoekt in Heverlee, Kessel-Lo, Herent, Vlaams-Brabant en Leuven zelf, dan wil je natuurlijk ook goed gevonden worden in Google!
Weet je wat SEO is? Super, dan kan je meteen een afspraak maken?
Wil je graag dat we je het even persoonlijk toelichten? Contacteer ons dan zeker even!
Wat is SEO?
SEO staat voor “Search Engine Optimization”. In het Nederlands is dat “zoekmachine optimalisatie”. Hiermee zorgen we ervoor dat de hoeveelheid en de kwaliteit van het verkeer naar je website stijgt. En dat meer mensen in contact komen met jouw merk door niet betaalde (beter gekend als “organische”) resultaten in zoekmachines.
De afkorting laat dan wel uitschijnen dat het vooral voor de zoekmachines zelf is. Maar dat is niet helemaal waar. Het gaat vooral ook om de mensen. Het gaat er immers om dat we begrijpen waar mensen naar zoeken online en vooral ook de antwoorden waar ze naar op zoek zijn, de woorden die ze gebruiken en de soorten content die ze willen gebruiken. Als je de antwoorden op deze vragen kent, dan heb je de mogelijkheid om een connectie te maken met de mensen die online zoeken voor de oplossingen die jij aanbiedt.
Neem contact op
+32 456 15 14 15
hallo@sirolf.be
Zoekmachines voor beginners
Zoekmachines zijn antwoorden machines, zoals google.be. Zoekmachines scannen miljoenen stukken content en evalueren duizenden factoren om te bepalen welke content het beste antwoord biedt op de vraag van de persoon die de zoekopdracht doet.
Zoekmachines doen dit allemaal doordat ze alle beschikbare content online ontdekken en categoriseren (webpagina’s, PDFs, afbeeldingen, video’s en meer). Dat doen ze door een proces dat “crawlen en indexeren” heet. Daarna gaan ze de content orderen op de manier waarop ze aansluit bij de zoekopdracht (query). Het resultaat noemen we “ranking”. Dat is de plaats in de zoekresultaten die het resultaat inneemt.
Welke zoekresultaten zijn “organisch”?
Zoals we al eerder aanhaalden, zijn organische zoekresultaten de resultaten die je verkrijgt door effectieve SEO, dus de resultaten waar je niet voor betaalt (dus niet adverteren). Vroeger kon je de betaalde zoekresultaten goed onderscheiden van de organische zoekresultaten. Maar ook zoekmachines staan niet stil, dus vandaag de dag is het moeilijker om het onderscheid te maken.
Vandaag de dag zijn de resultatenpagina’s van de zoekmachines gevuld met meer advertenties dan ooit te voren. En dat is logisch. Zoekmachines verdienen hun geld met advertenties. Hun doel is om de gebruikers zo snel mogelijk het juiste antwoord te bieden zodat de gebruikers terug komen.
Waarom is SEO belangrijk?
Hoewel betaalde advertenties, social media, and andere online platformen verkeer naar je website kunnen sturen, komt het meeste online verkeer toch via zoekmachines.
Organische zoekresultaten zijn voor gebruikers ook geloofwaardiger en ontvangen meer kliks dan betaalde advertenties. Bijvoorbeeld, van alle zoekopdrachten klikken er maar 2,8% van de mensen op de advertenties.
SEO is ook een van de enige marketingkanalen waarbij je, wanneer je het goed opzet, kan blijven genieten van je werk. Wanneer je een goed stuk content maakt dat het verdient om goed te scoren voor bepaalde zoekwoorden, dan kan je verkeer als een sneeuwbal groeien na een tijd. Bij online adverteren moet je steeds blijven betalen om meer verkeer naar je website te sturen.
Zoekmachines worden slimmer, maar we gaan ze wel moeten blijven helpen.
Door je website te optimaliseren kan je betere informatie aan zoekmachines geven waardoor je content goed geïndexeerd kan worden door Google en getoond worden in de zoekresultaten.
Vul ons contactformulier in als we je hierbij kunnen helpen!
Recent Werk
We hebben al heel wat projecten op ons palmares staan. Deze kan je hieronder bewonderen!